DAILY NEEDS

maandag 10 maart 2014

Het moet zowat het meest gefotografeerde én wereldwijd gedeelde beeld zijn van de Triënnale voor vormgeving Conflict & Design in Genk: het kippenhok Daily Needs. Welnu, Studio Segers laat weten dat het Belgische label Cassecroute zal instaan voor de commercialisering. Een esthetisch verantwoord én duurzaam geproduceerd kippenhok behoort dus weldra tot de mogelijkheden. De prijs zal (verwacht wordt dat het rond de 1.200 euro zal uitkomen) voor velen nog een euvel vormen, maar het is toch belangrijk om te weten dat het misschien wel véél goedkoper geproduceerd kan/kon worden, maar dat was niet het opzet waartoe Daily Needs werd ontwikkeld. Studio Segers realiseerde immers het concept dankzij én mede door DoDesign in samenwerking met tal van andere Vlaamse designpartners en de Stad Genk. Daarom kiezen zowel Studio Segers als Cassecroute er resoluut voor om Daily Needs van een 100% made in Belgium label te voorzien. En dat is iets om trots op te zijn. Prijs is niet alles. Maar de wereld prijst dit ontwerp. 

0 reacties:

SOELAAS All rights reserved © Blog Milk - Powered by Blogger